Изостряне с Фотошоп

Изостряне с Фотошоп

Софтуер, Обработка, RAW конвертори

Модератор: Модератор

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот LeniS на 05 Мар 2013, 16:51

Не знам дали мястото и е тук но преди време реших да напиша една кратка темичка по въпроса, понеже едва ли има някой да не шопи малко или много снимките. Надявам се админите да нямат против че я споделям :). Сигурно всеки си има методи на изостряне аз съм споделила само няколко и ще се радвам да обменим някоя и друга дума по темата ...стига да е интересна :)

http://photocafe.pro/sharp-in-photoshop/
"Какво му трябва на един добър фотограф? Едно око и един пръст" - Анри Картие Бресон

Аватар
LeniS
Loyal Member
 
Мнения: 133
Снимки: 18
Регистриран на: 21 Яну 2013, 20:47
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Elena Maslarova


Share On

Сподели във Facebook Facebook Сподели в Twitter Twitter Сподели в Digg Digg

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот Adept на 05 Мар 2013, 20:06

По принцип ги качваме в "Обработка и софтуер".
Хареса ми,нагледно и разбрано изложено.
Скоро ще се спретна да понапиша и аз,някой нови неща...

Аватар
Adept
Site Supporter
 
Мнения: 969
Регистриран на: 01 Яну 2009, 21:42
Местоположение: София
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Пламен Б. Петров

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот Gergich на 07 Мар 2013, 18:46

LeniS, преминаването през Image – Mode – Lab Color не ти дава абсолютно нищо в повече към функциите Smart Sharpen и Unsharp Mask , ползвай си ги в RGB и ще си спестиш ненужни кликове във Фотошоп.
Изображение
http://1280px.weebly.com

Аватар
Gergich
Loyal Member
 
Мнения: 1222
Снимки: 511
Регистриран на: 16 Окт 2011, 12:29
Местоположение: Varna, BG
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Hristo Gergov

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот jorro_z на 07 Мар 2013, 19:21

Гергич, ще си позволя да ти отговоря аз, вместо Лени.

Грешиш, преминаването в LAB дава някои големи предимства, по отношение на обработките, засягащи цвета. А изострянето засяга цвета, и то твърде много.

Да вземем само шума например, макар че има и други аспекти.

Принципно, колкото и да е чист и гладък един кадър, в него винаги има някакво количество вреден сигнал (т.н. шум). Понякога той е видим с просто око, друг път - не, но винаги го има.

От своя страна, шума има две много важни особености:
А) той е сравнително дребно-детайлен, по отношение размера на пиксела. Най-често е със честотност 1-2 до 3-4 пиксела.
Б) има две основни съставки - цветна (т.н. хроминанта) и монохромна (т.н. луминанта).

При прилагане на Шарп, ти директно въздействаш върху първата особеност на шума, в качеството му на част от изображението. При това, засягаш и втората му характеристика, тъй като те са взаимо-свързани части от едно цяло (шум). Резултата е, че след прилагане на Шарп, шума изпъква доста повече спрямо изходното изображение.

Обаче, практиката показва, че визуално дразнещ е в много голяма степен само цветния шум (хроминантния), докато монохромния не само че не е толкова дразнещ, но в доста случаи е и полезен (например - повишава рязкостта, подобрява тоналните преходи и други, но да не се спирам подробно на това сега...).

С преминаване в ЛАБ, и последващо изостряне САМО на луминантния канал L, всъщност се прилага избирателно шарпене само на едната съставяща на шума - луминантната (монохромната съставка). Цветната съставка е разпределена в другите два канала - а и b, при което тя не се засяга от изострянето.

Отделно, можеш на другите два канала - а и b, да приложиш Блър с определена сила, така че да замаже дребните детайли. Тези дребни детайли в тези два канала са именно цветната съставка на шума. Нещо повече, този Блър (само в тези два канала) не засяга принципно изображението като цяло (разбира се, до едно определено ниво - при ПРЕКАЛЕНО силен Блър вече се засяга цялото изображение).

Така че, конкретно по отношение на шума, има голямо предимство да преминеш в ЛАБ, да шарпиш луминатния канал, и да блърнеш другите два канала.

Толкова за шума.

Има и други предимства, ама тях - някой друг път.
:beer:
PENTAX K-5 | CHINON CG-5 | PENTAX P30n | ZENIT 11 | KIEV 60 TTL
Обективи: 30
Аватар
jorro_z
Site Supporter
 
Мнения: 696
Снимки: 0
Регистриран на: 13 Юни 2008, 16:34
Местоположение: Стара Загора
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Жоро Захариев

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот Gergich на 07 Мар 2013, 20:41

Жоро, онова което написах по-горе беше по повод губене на време във фотошоп. На практика се получава точно това на снимката:

Изображение

Не искам да оспорвам ничий начин на работа при обработка на снимки, просто изказах мнение. Идентични резултати се постигат по много начини и с най-различни програми.
Изображение
http://1280px.weebly.com

Аватар
Gergich
Loyal Member
 
Мнения: 1222
Снимки: 511
Регистриран на: 16 Окт 2011, 12:29
Местоположение: Varna, BG
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Hristo Gergov

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот jorro_z на 08 Мар 2013, 12:11

Не искам да оспорвам ничий начин на работа при обработка на снимки, просто изказах мнение. Идентични резултати се постигат по много начини и с най-различни програми.


Така е, съгласен съм. Аз също не искам да оспорвам ничий начин на работа. Всеки прави, каквото знае, и както му е удобно.
:beer:
PENTAX K-5 | CHINON CG-5 | PENTAX P30n | ZENIT 11 | KIEV 60 TTL
Обективи: 30
Аватар
jorro_z
Site Supporter
 
Мнения: 696
Снимки: 0
Регистриран на: 13 Юни 2008, 16:34
Местоположение: Стара Загора
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Жоро Захариев

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот parazit25 на 09 Мар 2013, 20:16

Аз ползвам първият от методите тук:
http://www.facebook.com/photo.php?v=3366513455451
Тъй като видеото е от руски обучаващи курсове ако не разбирате езика, просто от действията става ясно. За втория метод трябва обаче да се слуша :)
parazit25
 
Мнения: 83
Регистриран на: 15 Яну 2011, 09:02
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Асан

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот AlexHD на 10 Мар 2013, 07:38

Споменете, какво точно контролират плъзгачите Radius и Treshold?
Изображение

Аватар
AlexHD
Loyal Member
 
Мнения: 359
Снимки: 0
Регистриран на: 14 Юни 2011, 16:12
Местоположение: Варна
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Сашо

Изостряне с Фотошоп

UNREAD_POSTот Gergich на 10 Мар 2013, 10:34

Радиуса определя зоната на действие на филтъра или ефекта на ниво пиксел. Ако работим в/у маска радиуса определя зоната на преход (полупрозрачност) между 2 или повече слоя. Обикновено радиуса определя интензивността на въздействие на ефекта в/у изображението и е добре да е с големина от 0,5 до 2,5 пиксела. Над 2,5 пиксела резултата идва видимо груб, но и тук си има изключения. Настройката Treshold влияе върху контраста при прилагането на някой филтър.
Изображение
http://1280px.weebly.com

Аватар
Gergich
Loyal Member
 
Мнения: 1222
Снимки: 511
Регистриран на: 16 Окт 2011, 12:29
Местоположение: Varna, BG
Рейтинг: 0 (0%)
Име: Hristo Gergov



Назад към ОБРАБОТКА И СОФТУЕР

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта